الفبای معلمی در مدرسه
آ : آمادگي براي تدريس
ا : ايجاد ارتباط مناسب با دانش آموزان
ب : بودجه بندي زمان آموزش
پ : پويايي و تحرك دركلاس و پاداش دادن بموقع
ت : تدريس كارآمد و يادگيري محور
ث : ثبات روحي – رواني وپرهيزازدوگانگي شخصيت
ج : جهت دادن به آموزش وفرآيند يادگيري دانش آموزان
چ : چالش پذير نمودن دانش آموزان درجريان آموزش
ح : حمايت از طرح هاي مديريتي مدرسه
خ : خوش خلق بودن هميشگي
د : درايت و دقت نظر در كار
ذ : ذهنيت مثبت نسبت به تمامي دانش آموزان
ر : رهبري و هدايت برنامه هاي خود
ز : زمينه سازي رشدوشكوفايي استعدادهاي دانش آموزان
ژ : ژرف انديشي و دراختيار داشتن استراتژي راهبردي
س : سازماندهي افراد و برنامه ها
ش : شناسايي نقاط قوت و ضعف
ص : صبور بودن دربرابررفتار دانش آموزان و مشكلات
ض : ضابطه مداري درحين رابطه مداري
ط : طراحي الگوي مناسب آموزشي و مديريت كلاس درس
ظ : ظريف بيني درحين وسعت ديد
ع : عشق ورزيدن به كار و دانش آموزان
غ : غنيمت شمردن فرصت ها در مدرسه
ف : فرآيند محوري در كارها و فكركردن قبل از عمل
ق : قدرت انتقال مفاهيم آموزشي و قبول اشتباهات
ك : كاهش استرس دانش آموزان وكنترل كيفي برنامه ها
گ : گزينش بهترين طرح ها ي آموزشي و اجراي آن
ل : لبخند به لب داشتن در هنگام برخوردبادانش آموزان
م : مهندسي دوباره خود و برنامه ها
ن : نظارت و كنترل دانش آموزان
و : وارستگي و وقت شناسي
ه : هوشياري در كارها و هماهنگ سازي منابع
ي : ياري رساندن به دانش آموزان در هر شرايط